شئ نوراني و چند احتمال

LOGO

تمام مقصد ما مکتب ماست
  • پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:نجوم, - 12:36
  • دسته بندی : <-PostCategory->
  • نویسنده: وحید عبداالله زاده

 چند روزي است كه در اقصي نقاط كشور و حومه؛ يعني همسايه‌هاي اطراف، صحبت از يك يا چند شئ نوراني است كه چندروز پيش در آسمان مشاهده شده است. در اين رابطه، تا الان حدس و گمان‌هاي مختلفي در رسانه‌ها مطرح شده يا از گوشه وكنار شنيده شده كه صحت و سقم هيچ كدامش روشن نيست.

به عنوان مثال، برخي جرايد احتمال دادند كه اين قضيه با رزمايش پدافند غيرعامل طلوع فجر ارتباط داشته باشد كه چند روز بعد، سازمان پدافند غيرعامل با انتشار اطلاعيه‌اي هرگونه ارتباط ميان اين دو جريان را تكذيب كرد. بعضي جرايد نيز آن را ناشي از پرتاب موشك بالستيك قاره پيماي روسيه اعلام كردند كه هنوز ما در جريان واكنش وزارت دفاع روسيه نيستيم؛ اما بعيد به نظر مي‌رسد كه پرتاب يك موشك ناقابل باعث ايجاد اين شئ نوراني شده باشد. البته باز هم متخصصين امر بايد نظر‌بدهند؛ اظهار نظر ما عوامانه است و محلي از اعراب ندارد.

آخرين خبر دريافتي: «وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به مشاهده شئ نوراني در فضاي كشور گفت: در اين خصوص به اندازه كافي اظهار نظر صورت گرفته و طبيعتا ابعاد آن در حال بررسي است.»

گمانه‌زني فوري: قصد اظهار نظر در رابطه با شئ نوراني مورد بحث نداريم؛ چرا كه دروغ چرا.... ما خودمان كه به چشم خودمان چيزي نديده‌ايم. فلذا آنچه در پي مي‌آيد، صرفا جنبه حدس و گمان مطلق دارد و بس. عموما نيز نپخته است و ـ بلاتشبيه مثل آمار بيكاري دقيق شويد، خودتان ملتفت مي‌شويد:

1ـ برق يارانه:

 اگر يادتان باشد ـ كه حتما هم هست ـ همان پنجشنبه شبي كه اين شئ نوراني كذايي در آسمان مشاهده شده، شب واريز يارانه خرداد ماه به حساب مردم هم بوده. اي بسا كه چشم مردم از خوشحالي چنان برق زده كه جلوه‌هايي از آن هم در سطح آسمان انعكاس يافته و مشاهده شده. فرض محال كه محال نيست. خود حقير هر وقت كه حقوق مي‌گيرم، چشمانم از خوشحالي برق مي‌زند. چرا مال بقيه نزند؟

2ـ بشقاب پرنده:

در قرن حاضر هميشه وقتي كه چيزهاي مشكوك نوراني در آسمان ديده مي‌شد، همچين چو مي‌افتاد كه شايد بشقاب پرنده باشد. يك وسيله اياب و ذهاب پيشرفته فضانوردي كه در خيال مردم، داخل آن موجودات ديگري از كرات ديگر حضور دارند و هر از گاهي به زمين سرك مي‌كشند ببينند دنيا دست كيست. شايد با اين تصور سابقه‌دار، مجددا اين موجودات فرازميني راجع به برخي گراني‌ها چيزهايي شنيدند و چون از راه دور باورش برايشان مشكل بوده، خودشان به زمين آمدند كه از نزديك قيمت مسكن و ملك و نان و مرغ و تخم مرغ و...را مشاهده كنند. شايد آنها هم به اين مثل معروف معتقد باشند كه شنيدن كي بود مانند ديدن؟

3ـ جدا شدن هاله:

 ممكن است برخي وسايل نورزا همچون پروژكتور در يك آن چنان ولتاژ برقشان بالا رفته كه اضافه نورشان به سطح آسمان پريده. و اين خيلي دور از ذهن نيست. شاعري به رفيق صاف و صميمي‌اش گفته بود: سرت نور و رخت نور و خودت نور‌/‌ اگر وايتكس زني، نور علي نور!...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: <-TagName->

لینکستان

درباره ما


مهدی جعفری ٍ به سایت ریاضی مکتبی خوش آمدید. برای امکانات بیشتر در سایت عضو شوید. باتشکر مدیریت سایت و تیم VMM
ایمیل : mahdijafari1996@yahoo.com


آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 345
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

پرچم